e-pasok
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα")

Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΤΑΣΗ;

Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_lcap100%Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_rcap 100% 
[ 6 ]
Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_lcap0%Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_lcap0%Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Σύνολο Ψήφων : 6
 
 

Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα") Empty Αλλαγές στην παιδεία (όχι μεταρρυθμίσεις "πακέτα")

Δημοσίευση  Eleni Σαβ Απρ 05, 2008 2:53 pm

Περίληψη: Για την παιδεία πρέπει να βάλουμε προτεραιότητες να δούμε τι παιδεία θέλουμε και με ποιους τρόπους θα την αποκτήσουμε.

Ανάλυση. Η παιδεία έτσι όπως είναι δεν μας κάνει. Όταν όμως έρχεται η ώρα να προτείνουμε κάτι καινούργιο τότε δεν έχουμε κάτι πολύ συγκεκριμένο να προτείνουμε και με προοπτική άμεσης εφαρμογής. Στην προσπάθεια για εκσυγχρονισμό του σχολείου συχνά πέφτουμε στην ίδια παγίδα και ανακυκλώνουμε τα ίδια. Μέχρι σήμερα το μόνο που καταφέρνουμε είναι να επιβάλουμε στα ήδη πολύ ταλαιπωρημένα παιδιά άλλο ένα «μάθημα». Δηλαδή κι άλλο διάβασμα κι άλλο διαγώνισμα, κι άλλη ταλαιπωρία. Θα πρέπει ως κοινωνία κάποτε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να πάρουμε οριστικές αποφάσεις για την φιλοσοφία με την οποία θα χειριζόμαστε τα θέματα της παιδείας.

ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ. Το αδιέξοδο στην παιδεία είναι όντως φανερό και οι αλλαγές επιβεβλημένες. Τώρα όμως υπάρχει τέτοια έλλειψη εμπιστοσύνης και καχυποψία που όταν οι μαθητές ακούν για μεταρρύθμιση αρχίζουν να ετοιμάζουν τα πανό τους! Αυτό που θα ζητούσα αυτή τη στιγμή σαν Έλληνας πολίτης είναι αυτοί που καταπιάνονται με τα θέματα της παιδείας να σεβαστούν επιτέλους τα παιδιά και τους γονείς τους. Σε καμία πολιτισμένη χώρα δεν γίνονται στην παιδεία τόσο συχνές και απότομες αλλαγές, με νομοσχέδια «πλαίσια» το ένα πάνω στο άλλο. Καμία πολιτισμένη χώρα δεν αφήνει την κοινωνία να συγκρούεται για μήνες και να χάνονται ολόκληρα εξάμηνα σε καταλήψεις για ένα νομοσχέδιο που έχει απλώς διαρρεύσει… που θα κατατεθεί την Πέμπτη…ο κόσμος θα το μάθει την ίδια Πέμπτη… και θα ψηφιστεί την άλλη Παρασκευή!!!! Αυτό δείχνει κατΆ αρχάς σκοπιμότητα, αλλά και πόσο ανεύθυνα και επιπόλαια παίρνουν το μέλλον των παιδιών μας.

Εύχομαι και ελπίζω να μην υπάρξει κανένας θερμοκέφαλος να μας φέρει ξανά καμία καινούργια αλλαγή πακέτο στην παιδεία, δηλαδή:
α) μια ποικιλία από αυτονόητα που όντως έπρεπε να έχουν είδη γίνει και όλοι τα ζητάμε και τα περιμένουμε αλλά ποτέ δεν τα βλέπουμε.
β) ταυτόχρονα και μια σειρά από αδοκίμαστες νεωτερίστηκες ιδέες που δεν ξέρουμε τι αποτελέσματα θα φέρουν κατά συνέπεια δεν τις εμπιστευόμαστε.
γ) σε μερικά σημεία να επαναφέρουν πρακτικές και μεθόδους που είδη έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει.
δ) Και όλα αυτά σε ένα ενιαίο «πακέτο» αποκαλούμενο βαρυσήμαντη «μεταρρύθμιση». Πρέπει επιτέλους και μέσα στο ΠΑΣΟΚ να δουν όλοι πως τέτοιες πρακτικές ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν και να αλλάξουν τακτική αν θέλουν να λύσουν τα υπάρχοντα προβλήματα χωρίς να δημιουργούν καινούρια!!!

Όταν η λύση είναι πακέτο δεν μπορείς να επιλέξεις τι σου αρέσει και τι όχι. Όλα τα νομοσχέδια έχουν μαζί καλές και κακές προτάσεις στο ίδιο πακέτο. Τα ψιλά γράμματα είναι εκείνα τα οποία προκαλούν τον κοινό νου και τα οποία δημιουργούν την καχυποψία και τα προβλήματα. Διότι στις γενικές γραμμές συχνά συμφωνούμε όλοι (θυμηθείτε τα 3 ΔΕΝ…του ασφαλιστικού) αλλά στον τρόπο εφαρμογής τραβούμε συνήθως τα μαλλιά μας και βγαίνουμε όλοι στους δρόμους.
Τα θέματα της παιδείας πρέπει να εξετάζονται με νηφαλιότητα και οι επίσημες προτάσεις – αλλαγές να παίρνουν τη κατάλληλη δημοσιότητα και σε βάθος χρόνου να δούμε με ψυχραιμία τα υπέρ και τα κατά. Πρέπει φέτος να γνωρίζω όχι γενικόλογα αλλά και πολύ συγκεκριμένα όλες τις πρακτικές αλλαγές στις οποίες έχει κατασταλάξει το υπουργείο παιδείας για την επόμενη διετία.

Και προς θεού να μην κατατίθενται και να ψηφίζονται ολόκληρα «πακέτα» αποφάσεων για την Παιδεία. Για όσα ζητήματα υπάρχουν λύσεις αυτονόητες που συμφωνούμε όλοι να προωθούνται και να εφαρμόζονται αμέσως, γιατί να περιμένουν; Τα επιμέρους στα οποία διαφωνούμε και στα οποία «επαναστατεί» η κοινωνία να επανεξετάζονται ή να εφαρμόζονται δοκιμαστικά χωρίς δεσμευτικό χαρακτήρα. Δεν μπορείς να επιβάλεις σε μια κοινωνία λύσεις για τις οποίες δεν την έχεις πείσει πρώτα ότι είναι απαραίτητες και προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν μπορεί όλη η κοινωνία να είναι λάθος και μια χούφτα ανθρώπων που είναι στην εξουσία πάντα να ξέρουν το καλό μας καλύτερα από εμάς.

Συμπεράσματα
1) Οι αλλαγές που αφορούν την παιδεία πρέπει να γίνονται βήμα–βήμα και με διαφάνεια σε κάθε βήμα για να μην προκαλούν την κοινωνία. ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ «ΠΑΚΕΤΑ»!
2) Να προωθείται άμεσα κάθε επιμέρους αλλαγή αν έχει τη συναίνεση του κόσμου και όχι να περιμένουμε να συμφωνήσουμε πρώτα σε όλα.
3) Για τα θέματα που η κοινωνία δεν εμπιστεύεται την κυβέρνηση να εφαρμόζονται βραχυπρόθεσμα, πιλοτικά προγράμματα για να διαπιστώσουμε στην πράξη τα υπέρ και τα κατά και μετά να αποφασίζουμε για οριστικές λύσεις.

Συμφωνείς ή Διαφωνείς;

var OutbrainPermaLink='https://e-pasok.forumgreek.com/forum-f5/topic-t47.htm#183'; var OB_demoMode = false; var OB_langJS ='http://widgets.outbrain.com/lang_gr.js'; if ( typeof(OB_Script)!='undefined' ) OutbrainStart(); else { var OB_Script = true; var str = '<\/script>'; document.write(str); }

Eleni

Αριθμός μηνυμάτων : 71
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης