ΤΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Δημοσίευση  Eleni Την / Το Τρι Απρ 08, 2008 5:08 pm

Αγαπητέ Θέπο , από ότι κατάλαβα ζεις στο εξωτερικό. Θα ήταν
ίσως χρήσιμο να μας περιγράψεις το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας που ζεις,
τμηματικό βέβαια για να μπορούμε να σε παρακολουθήσουμε γιατί δυστυχώς ο χρόνος
όλων μας είναι λίγος. Ίσως μας δώσει καμιά ιδέα και σκεφτούμε κάτι αντιστοιχο για μας εδώ.

Eleni

Αριθμός μηνυμάτων : 71
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τι σχολείο θέλουμε

Δημοσίευση  thepos Την / Το Τετ Απρ 09, 2008 11:39 pm

Αγαπητοί-ες σύντροφοι-ες
Όντως ζω στο εξωτερικό εδώ και λίγο καιρό και βέβαια δεν είναι εύκολο να γνωρίσω τις πτυχές του εκπ/κου τους συστήματος αλλά θα ήθελα να δώσω ορισμένα στοιχεία, που δεν ξέρω αν είναι και τα κυρίαρχα αλλά είναι διαφορετικά.
Τα σχολεία της κάθε βαθμίδας είναι χωρισμένα σε ποιότητες και στο βιογραφικό σου το αν τελείωσες το Α ή Β σχολείο μετράει.Ο χωρισμός γίνεται με εξετάσεις γνωστικές και όχι μόνο που "κατηγοριοποιούν" τους μαθητές.Αντίστοιχιση υπάρχει και στο πανεπιστήμιο όπου οι θέσεις καλύπτονται από τα αντίστοιχα σχολεία-μαθητές χωρίς εξετάσεις.
Θα προσθέσω ακόμη ότι η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική(στις αντίστοιχες βαθμίδες) και κάθε απουσία έχει το οικονομικό της κόστος(100Ευρώ).
Το σύστημα βέβαια μέχρι στιγμής δουλεύει-ίσως γιατί η κοινωνία είναι καλά(ως σφιχτά)οργανωμένη, δίνει πολλές επαγγελματικές διεξόδους και τα κριτήρια ελαστικοποιούνται λόγω αναγκών-αλλά υπάρχει ένα αλλά πάντα γιατί δεν βλέπω την χαρά της γνώσεις στα μάτια των παιδιών αλλά αντίθετα υπάρχει μια τάση αντίδρασης μετά το σχολείο για όλα αυτά που αντιπροσωπεύει.
Κάτι αντίστοιχο δεν ξέρω αν θα ήθελα στην δική μου πατρίδα.Ονειρεύομαι κάτι ποιό ιδανικό.

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Δημοσίευση  PanagiotisP Την / Το Πεμ Απρ 10, 2008 4:29 pm

Πράγματι, τα εξωτικά "φρούτα" δεν είναι πάντα ούτε νόστιμα ούτε υγιεινά. Από την άλλη στην Ελλάδα χρειαζόμαστε αλλαγές με βάση τις μεταβλητές που μπορούν να αλλάξουν. Δηλαδή να μην αναλωνόμαστε σε μάταιες συζητήσεις για την "κουλτούρα του Έλληνα" αφού αυτήν έχουμε και δεν αλλάζει εύκολα. Εκτιμώ ότι άμεσα μπορεί να δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο στην εκπαίδευση το οποίο θα είναι αποδεκτό από την πλειοψηφία του κόσμου και θα περιθωριοποιεί την υποκουλτούρα σε διάφορα επίπεδα.

Το πιο σημαντικό και πρωταρχικό βήμα πρέπει να αφορά τα βιβλία και την ύλη που θα εξεταστούν τα παιδιά. Ας είμαστε ρεαλιστές, καλοί και κακοί και καθηγητές υπάρχουν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου. Ο μαθητής όμως που ενδιαφέρεται πρέπει να έχει ένα πολύτιμο σύμμαχο πάντα μαζί του: ένα βιβλίο καλογραμμένο και ελκυστικό. Τα θέματα εξετάσεων που θα συναντήσει πρέπει και αυτά να βρίσκονται όλα καλογραμμένα με σαφήνεια και απλότητα στο βιβλίο που έχει στην τσάντα του. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα οι απαντήσεις που απαιτούνται από τους μαθητές απλώς αναφέρονται και δεν αναλύονται με σαφήνεια στο σχολικό εγχειρίδιο και υπάρχει παντού η λογική της "παγίδας" με θέματα συχνά εξωπραγματικά και επιστημονικής φαντασίας. Έτσι αν ο καθηγητής δεν είναι υπεύθυνος και συνεπής, ο μαθητής χωρίς εξωσχολικά βοηθήματα και χωρίς φροντηστήριο πηγαίνει στις εξετάσεις σαν πρόβατο στη σφαγή. Η απλότητα, η πληρότητα και η σαφήνεια στα βιβλία και στα θέματα εξετάσεων είναι πράγματα που μπορούν να αλλάξουν και μάλιστα με τρόπο αντικειμενικό χωρίς φασαρίες και επαναστάσεις. Αυτό δεν θα γίνει ποτέ για όσο καιρό υπάρχουν στα υπουργεία κλειστές επιτροπές με "σοφούς" κλπ που είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία και την ύλη και επιβάλλουν με νομοσχέδια τις απόψεις τους. Πρέπει οι αλλαγές να γίνουν βήμα βήμα και κάθε βήμα να οργανώνεται με ανοικτή συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων και διαφανείς διεργασίες. Κάθε βήμα πρέπει να νομιμοποιείται και να εκγρίνεται με ερωτηματολόγια αξιολόγησης από ΟΛΟΥΣ τους άμεσα ενδιαφερόμενους: μαθητές και καθηγητές.

Για παράδειγμα θα μπορούσαν στο ίδιο διαγώνισμα που οι μαθητές αξιολογούνται, οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τα θέματα που πέφτουν σε κάθε τύπου εξετάσεις με κριτήρια το πόσο σαφώς πιστεύουν οτι το βιβλίο σαφώς επεξηγεί την συγκεκριμένη ύλη. Θα ήμουν ευχαρηστημένος αν για όλα τα σχολικά βιβλία μοιράζονταν ερωτηματολόγια με κλίμακα πχ "πολύ κακό - κακο-μέτριο-καλό-πολύ καλό" με τα οποία οι ίδιοι οι μαθητές στο τέλος του χρόνου θα δήλωναν αν είναι ικανοποιημένοι από τα βιβλία τους.

PanagiotisP
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 258
Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008
Ηλικία : 34
Τόπος : Αθήνα

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://web4democracy.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τι σχολείο θέλουμε

Δημοσίευση  thepos Την / Το Παρ Απρ 11, 2008 6:13 pm

Όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω είναι με το βλέμμα το δικό μου του ξένου για τους γηγενείς όλα μοιάζουν διαφορετικά και εξηγώ: σε κάθε σπίτι πρώτη θέση και όχι απλώς διακοσμητικά αλλά λειτουργικά έχει η βιβλιοθήκη.Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη να πειστουν για την αξία της ανάγνωσης και της μάθησης γενικώτερα τουθς έχει γίνει βίωμα.Όλοι διαβάζουν με κάθε ευκαιρεία και τα βιβλιοπωλεία είναι πολλά και πάντα γεμάτα κόσμο.Επίσης η άθληση προωθείτε αλλά υπάρχει και συμπεριφορά που παραδειγματίζει.Το πρωί αλλά και το απόγευμα ή το βράδυ θα δεις δρόμους με ανθρώπους που τρέχουν ή ποδηλατούν και τα σαββατοκύριακα τα πολυάριθμα γήπεδα είναι γεμάτα.Γιαυτούς τους ανθρώπους όλα αυτά που σ' εμένα φαντάζουν αρνητικά είναι θετικά.Δεν υποπτεύονται τις όποιες διαδικασίες επιλογής γιατί εμπιστεύονται το κράτος τους μια και το ίδιο, πρώτα, τους εμπιστεύεται. Δεν θεωρούν ότι το να σταλεί το παιδί τους σε κάποιο άλλο σχολείο με συγκεκριμένες κατευθύνσεις και δυνατότητες το μειώνει γιατί το κάθε επάγγελμα είναι (σχεδόν) ισάξιο και το άγχος της επαγγελματικής αποκατάστασης,αλλά και κοινωνικής αξίας, δεν υπάρχει.Για τους αλλοδαπούς ΄που μας έχουν μάθει σε άλλου είδους συμπεριφορές είναι όλα περίεργα και ύποπτα(έτσι ένιωσα όταν τα πρωτογνώρισα).Για να δείτε την μεγάλη διαφορά στην σκέψη επιτρέψτεμου να σας διηγηθώ ένα περιστατικό αληθινό.Πρώτες ημέρες και μπαίνω σε ένα πολυκατάστημα με δυο τσάντες στα χέρια και προσπαθώ να πείσω την ταμία να της κρατήσει μια και έτσι γίνεται στην Ελλάδα που σε βλέπουν παντού σαν κλέφτη.Μάταια προσπαθούσε να με πείσει ότι δεν χρειάζεται και δεν καταλάβενε τον λόγο που της τα έδινα.Στο τέλος φεύγοντας και καταλαβαίνοντας ότι κανείς δεν το κάνει γιατί τους εμπιστεύονται αισθάνθηκα σαν εκείνου ςτους Έλληνες που ενώ ο Καποδίστριας τους έδινε τις πατάτες αυτοί προτίμησασν να τις κλέψουν.Αυτός ο ραγιαδισμός που μας έχουν εμποτίσει δεν περνάει με απλά μέτρα και ευχές θέλει χρόνια και πρώτα από όλα ένα κράτος που θα σέβεται τον πολίτη μέχρι να αποδειχτεί ότι έχει άδικο.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την thepos στις Κυρ Απρ 13, 2008 12:08 am, 1 φορά

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Δημοσίευση  Eleni Την / Το Σαβ Απρ 12, 2008 9:11 pm

Αγαπητέ θέπο, Μέσα από την συζήτηση βγαίνει ότι τα πράγματα τελικά δεν είναι μόνο μαύρα ή μόνο άσπρα. Σαν λαός πρέπει να παραδεχτούμε ότι είμαστε λιγάκι ιδιόρρυθμος και πολλές φορές των άκρων. Εσύ μας είπες το παράδειγμα με το πολυκατάστημα και την πωλήτρια. Να σου πω εγώ ένα άλλο που έζησα εδώ στο σουπερ-μάρκετ της γειτονιάς μου, αγόρασα δυο ζευγάρια καλσόν και όταν τα άνοιξα βρήκα μέσα ότι είχαν αντικαταστήσει τα καινούργια κομμάτια με χρησιμοποιημένα. Κάποια έβαλε μέσα τα παλιά και πήρε τα καινούργια. Βλέπεις σαν λαός το έχουμε λιγάκι το κουσούρι μας. Θα πρέπει να γίνουν λοιπόν μετρημένες και ισορροπημένες προσπάθειες για να προχωρήσουμε λιγάκι παραπέρα σαν λαός. Και το κράτος θα πρέπει να σταματήσει να κάνει το χωροφύλακα αλλά και σαν λαός να γίνει μια προσπάθεια μέσα από το σχολείο και γενικά την εκπαίδευση να αποβάλουμε ορισμένα «σύνδρομα» που πηγάζουν από τα βάθη της ανατολής.

Eleni

Αριθμός μηνυμάτων : 71
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης