Παιδεία: ο παραλογισμός μέσα από ένα παράδειγμα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Παιδεία: ο παραλογισμός μέσα από ένα παράδειγμα

Δημοσίευση  PanagiotisP Την / Το Σαβ Μαϊος 10, 2008 1:38 pm

Επισυνάπτω ένα κείμενο που διάβασα στο e-enosh.gr, ένα φόρουμ αφιερωμένο στους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για μια επιστολή ενημέρωσης του διευθυντή ενός δημοτικού σχολείου προς τους δασκάλους του σχολείου του για το θέμα συζήτησης στην επόμενη συνέλευση. Η επιστολή είναι μεγάλη και για τον λόγο αυτό λίγο κουραστική αλλά αξίζει τον κόπο να την δημοσιεύσουμε και να την διαβάσουμε. Περιληπτικά να πω ότι το θέμα αφορά την περίπτωση ενός δασκάλου που κατάφερε με πολύ πρωτότυπες ιδέες να ενθουσιάσει και να κινητοποιήσει τους μαθητές του και την τοπική κοινωνία σε βαθμό που να γίνει ειδικό τριήμερο αφιέρωμα στην εφημερίδα Το Βήμα. Το αποτέλεσμα είναι ο σχολικός σύμβουλος να κινητοποιήσει διαδικασίες εναντίον του δασκάλου. Για παράδειγμα ο σύμβουλος ρωτά "Πενήντα χιλιάδες δάσκαλοι είναι οκνηροί, και τους λείπει η πίστη, η γνώση και η φαντασία; Γιατί βρέθηκε αυτός ο έξυπνος κ. Γ;". Νομίζω όλοι λίγο - πολύ ξέρουμε την απάντηση. Το μεγάλο ζήτημα είναι πέρα από την περίπτωση του συγκεκριμένου δασκάλου, τελικά με πόση ανωριμότητα και ανευθυνότητα προσεγγίζει η πολιτεία τις νέες πρωτοβουλίες και πως τελικά μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι στο να αλλάξουν οι θεσμοί ώστε να γίνουν πιο ευέλικτες και αντικειμενικές οι διαδικασίες αξιολόγησης των σωστών επιλογών. Σας παρακαλώ μην μου πείτε ότι δεν γίνεται τίποτα και επιτρέψτε μου να ελπίζω ότι με επιμονή και υπομονή υπάρχουν περιθώρια αλλαγών. Παραθέτω επιλεγμένα αποσπάσματα της επιστολής:


«ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ / ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ»

"Αγαπητέ/ ή συνάδελφε/ ισσα,

σου στέλνω εισήγηση με θέμα «Εκπαιδευτική πολιτική του σχολείου και καινοτομίες / πρωτοβουλίες» για συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μας. Η εισήγηση αυτή στέλνεται μετά από κοινοποίηση επιστολής του Συμβούλου Εκπαίδευσης από τον Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις «εκπαιδευτικές καινοτομίες» του συναδέλφου δασκάλου Γ.Π. >>>>>

Σου επισυνάπτω και την επιστολή του Συμβούλου για να έχεις ακριβή γνώση του περιεχομένου της και να ετοιμάσεις τη δική σου θέση, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του συλλόγου μας.

Ο νεοδιορισμένος συνάδελφός μας την περασμένη σχολική χρονιά, από τις πρώτες μέρες μετά τον διορισμό του, εφάρμοσε εκπαιδευτικές καινοτομίες στη διδασκαλία του, στον τρόπο επαφής με τους μαθητές του, στην διάταξη και την τοποθέτηση των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Ο ίδιος δάσκαλος εφάρμοσε με το δικό του ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο το αναλυτικό πρόγραμμα, και τελικά έκανε ένα δικό του νέο πρόγραμμα ύλης και μαθημάτων. Δημιούργησε ένα ελεύθερο παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη του, που επηρέασε θετικά όλο το κλίμα του σχολείου, και τους δασκάλους και τους μαθητές.

Ο τρόπος διδασκαλίας του δεν ήταν ο συνηθισμένος και η «πεπατημένη οδός» αλλά συνδυάζονταν με πολλά καινοτόμα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, θεατρικών δρώμενων, μουσικών παραστάσεων, εικαστικής έκφρασης, λογοτεχνικής και ποιητικής δημιουργίας. Πολλές φορές και όταν το επέτρεπε ο καιρός, έκανε το μάθημα έξω από την τάξη, μέσα στο φυσικό περιβάλλον, για να νοιώθουν οι μαθητές του άνετα και ελεύθερα, χωρίς την ασφυκτική πίεση των τοίχων και του τσιμέντου. Προσπάθησε και έπεισε τον διευθυντή και τον σύλλογο των συναδέλφων του να καταργήσουν το κουδούνι για την έναρξη και λήξη των μαθημάτων και των διαλειμμάτων και στη θέση του έβαλε μουσική κατάλληλη, που ακουγόταν διακριτικά σε όλο το σχολείο (αυλή, διάδρομοι και τάξεις) σε όλα τα διαλείμματα, καθώς και στην αρχή και το τέλος των μαθημάτων. Στη διδασκαλία των περισσοτέρων μαθημάτων χρησιμοποιούσε το εργαστήριο πληροφορικής αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο, τα εκπαιδευτικά λογισμικά που είχαν σταλεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και έμεναν σκονισμένα και αχρησιμοποίητα στα ράφια της βιβλιοθήκης και στα συρτάρια του γραφείου του διευθυντή. Συντόνισε τους περισσότερους δασκάλους του σχολείου του και σε συνεργασία με τον διευθυντή του λειτούργησαν με επιτυχία την ευέλικτη ζώνη, υλοποιώντας πολλά καινοτόμα προγράμματα.

Παράλληλα οργάνωσε πολλές, ουσιαστικές και ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου του κατά την διάρκεια των σχολικών εορτών αλλά και σε άλλες επίκαιρες και παγκόσμιες μέρες εορτασμού διαφόρων γεγονότων. Στις εκδηλώσεις αυτές συμμετείχαν οι μαθητές της τάξης του, καθώς και οι περισσότεροι μαθητές και δάσκαλοι του σχολείου του και θα μείνουν αξέχαστες και στους μαθητές και στους γονείς τους, οι οποίοι παρακολούθησαν πολλές από αυτές τις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Μερικές φορές οι εκδηλώσεις δεν γινόταν μόνο στο χώρο του σχολείου αλλά επαναλαμβάνονταν και στην αίθουσα του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου για να συμμετέχουν όλοι οι εργαζόμενοι γονείς καθώς και πολίτες της ευρύτερης περιοχής. Με τους μαθητές της τάξης του λειτούργησε ένα αυτοδιαχειριζόμενο κυλικείο που πρόσφερε σε προσιτές τιμές μόνο είδη και προϊόντα υγιεινής διατροφής μη μεταλλαγμένα και χωρίς συντηρητικά. Δημιούργησε ομάδες ανακύκλωσης χαρτιού, αλουμινίου, πλαστικού, γυαλιού, μπαταριών και παλιών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Συμμετείχε με τους μαθητές της τάξης του σε πολλές δραστηριότητες τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και εκτός σχολείου, στην ευρύτερη περιοχή, βοηθώντας στην ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας σε θέματα περιβαλλοντικά, υγιεινής διατροφής, κακοποίησης ζώων, αδέσποτων σκυλιών, ανακύκλωσης, φυλετικών διακρίσεων, ρατσισμού, ατόμων με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, βοήθειας ηλικιωμένων και ανάπηρων συνανθρώπων μας, δικαιωμάτων μειονοτήτων, ατομικών δικαιωμάτων και πολιτικών ελευθεριών, κλπ. Με μαθητές της τάξης του δημιούργησε και κυκλοφόρησε στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία ημερολόγιο με θέμα την ιστορία και παλιές φωτογραφίες του τόπου. Δημιούργησε με άλλη ομάδα μαθητών ηλεκτρονική μαθητική εφημερίδα, που κυκλοφόρησε και σε έντυπη μορφή, ενώ παράλληλα την παρουσίασε στο διαδίκτυο μέσα από τον ιστοχώρο που κατασκεύασε για το σχολείο του. Μέσα από το διαδίκτυο, οι μαθητές της τάξης του ήρθαν σε επαφή με άλλους συμμαθητές τους σε σχολεία της Ελλάδας, της Ενωμένης Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου, γνωρίζοντας το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων χωρών, συνήθειες, ήθη και έθιμα, και εξασκώντας τις δύο ξένες γλώσσες που εδώ και τρία χρόνια έκαναν στο σχολείο τους. Προσπάθησε να εντάξει το σχολείο του σε ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών, και να προχωρήσει στην αδελφοποίηση με άλλα σχολεία του εξωτερικού, αλλά επειδή ήταν νεοδιορισμένος άργησε να ενημερωθεί για τα προγράμματα αυτά και θα συνεχίσει τις προσπάθειες του, αν παραμείνει στο ίδιο σχολείο."

" Οι καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες ήταν τόσες πολλές και ενδιαφέρουσες που έδωσαν αφορμή σε μια καταξιωμένη ημερήσια πανελλήνια ιστορική εφημερίδα «Το Βήμα», να κάνει τριήμερο ρεπορτάζ για να τις προβάλει σε όλη την χώρα και να γίνουν παράδειγμα προβληματισμού και μίμησης από άλλους εκπαιδευτικούς."

"Αν και το ρεπορτάζ της εφημερίδας ήταν πολύ θετικό για τις εκπαιδευτικές καινοτομίες του συναδέλφου μας, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης είδε από διαφορετική σκοπιά την όλη δραστηριότητα του νεοδιόριστου συναδέλφου μας και κοινοποίησε, μέσω του προϊσταμένου της διεύθυνσης, σε όλους τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων την επισυναπτόμενη επιστολή για να τη συζητήσουμε και να πάρουμε τις δικές μας αποφάσεις ως σύλλογος διδασκόντων.

Στην επιστολή του ο Σύμβουλος θέτει κάποια ερωτήματα, που δημιουργήθηκαν από την στάση και τον τρόπο λειτουργίας και εργασίας του συναδέλφου μας. Αναφέρει ότι σπαταλήθηκε χρόνος σε εκτεταμένες καινοτομίες και κάποια από την προγραμματισμένη, για την συγκεκριμένη τάξη, ύλη του Αναλυτικού Προγράμματος δεν διδάχθηκε και έμεινε ανεκμετάλλευτη. Στη συνέχεια ο Σύμβουλος εκφράζει την απορία γιατί μέχρι σήμερα τόσες χιλιάδες δάσκαλοι δεν αμφισβήτησαν το Αναλυτικό Πρόγραμμα και δεν σκέφθηκαν να εφαρμόσουν ένα δικό τους; Πενήντα χιλιάδες δάσκαλοι είναι οκνηροί, και τους λείπει η πίστη, η γνώση και η φαντασία; Γιατί βρέθηκε αυτός ο έξυπνος κ. Γ. , ρωτά ο Σύμβουλος, που προσπαθεί με όλες αυτές τις καινοτόμες δράσεις, από την πρώτη μέρα που διορίστηκε και από την πρώτη χρονιά της 30ετούς τουλάχιστον καριέρας του, να «ξεσηκώνει» θετικά, με όλη τη στάση του, γονείς και μαθητές και να τους έχει στο πλευρό του, κατευθύνοντας άμεσα μια αρνητική κριτική σε βάρος των άλλων συναδέλφων του σχολείου του και γενικότερα; Πως θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές του κ. Γ. τον φετινό δάσκαλο που θα τους αναλάβει, αν δεν συμφωνεί με τις καινοτομίες του και εφαρμόσει το Αναλυτικό Πρόγραμμα κατά γράμμα; Γιατί οι γονείς των μαθητών και ο διευθυντής του σχολείου του κ. Γ. κάποια στιγμή πρόβαλαν κάποιες αντιρρήσεις; Το έκαναν στην αρχή που είδαν μια θεαματική ριζική αλλαγή και ανατροπή στον καθιερωμένο τρόπο διδασκαλίας ή είχαν οι αντιδράσεις αυτές κάποια λογικά στηρίγματα;

Με αφορμή τις καινοτομίες του συναδέλφου μας, ο Σύμβουλος θέτει το ερώτημα, αν μπορεί ο δάσκαλος να παραβιάζει μερικά ή ολικά το Αναλυτικό Πρόγραμμα και ζητά από τους αρμόδιους μια σαφή, σοβαρή και υπεύθυνη απάντηση.

Το πρόβλημα, που ανέκυψε με τις καινοτομίες στον τρόπο διδασκαλίας αλλά και στην όλη παρουσία, στάση και δράση του στο χώρο του σχολείου, στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία του συναδέλφου μας δασκάλου, σας καλώ να το συζητήσουμε στην επόμενη συνεδρίαση του συλλόγου δασκάλων του σχολείου μας. Μπορεί κάθε εκπαιδευτικός, και μάλιστα νέος στο χώρο μας, να αγνοεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα ή να το εφαρμόζει με τον δικό του καινοτομικό και πρωτότυπο τρόπο; Υπάρχει η δυνατότητα σχετικής αυτονομίας στον τρόπο διδασκαλίας του εκπαιδευτικού και στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου; Έχει δυνατότητα το κάθε σχολείο να σχεδιάζει και να προγραμματίζει εκδηλώσεις μέσα στο χώρο του σχολείου και στην ευρύτερη περιοχή προωθώντας το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την αλληλεπίδραση σχολικής κοινότητας και τοπικής κοινωνίας; Μπορεί η κάθε σχολική μονάδα να εφαρμόζει το Αναλυτικό Πρόγραμμα με ένα δικό της τρόπο, χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες, τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, τα εκπαιδευτικά λογισμικά, το διαδίκτυο και τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας, και σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις και τις ιδιαιτερότητες των μελών της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας; Μια σχολική μονάδα έχει τη δυνατότητα να καλύψει ένα συνάδελφο, που εφαρμόζει καινοτόμες δράσεις και υλοποιεί προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με τους μαθητές της τάξης του ή και από όλες τις τάξεις του σχολείου, εντός και εκτός ωρών διδασκαλίας, μέσα και έξω από το σχολείο;

Μπορεί, σε τελική ανάλυση, ένα σχολείο να σχεδιάζει και να ασκεί τη δική του «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική, μέσα στα πλαίσια της κεντρικής εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και της κυβέρνησης, με στόχο την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών, την βελτίωση των αποτελεσμάτων μάθησης, την καλύτερη και αποδοτικότερη αξιοποίηση του σχολικού χρόνου καθώς και του ελεύθερου χρόνου εκτός σχολείου, αν υπάρχει, την προσωπική, πνευματική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας;
Τα ερωτήματα αυτά σε παρακαλώ να τα σκεφθείς σοβαρά και να ετοιμάσεις τις δικές σου θέσεις, απόψεις και προτάσεις, για να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα στη συνεδρίαση του συλλόγου μας. "

"Πως θα απαντούσαμε εμείς, ως σύλλογος δασκάλων ενός σχολείου που λειτουργεί με πνεύμα συνεργασίας, σε μια παρόμοια επιστολή Σχολικού Συμβούλου ή κάποιου άλλου ανωτέρου στελέχους της εκπαίδευσης; Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τα ερωτήματα του σχολικού συμβούλου σε τρεις ομάδες. Αυτά που αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα (σπατάλη χρόνου, παραβίαση), αυτά που αναφέρονται στις σχέσεις με τους άλλους εκπαιδευτικούς (προσοχή στις λέξεις που χρησιμοποιεί: οκνηρία, ύβρις) και στις σχέσεις άλλων εκπαιδευτικών με τους ίδιους μαθητές και τέλος, αυτό που αναφέρεται στις αντιδράσεις της σχολικής μονάδας. Μια πιθανή απάντηση που θα μπορούσε να δώσει το σχολείο μας, που λειτουργεί με πνεύμα συνεργασίας και στηρίζει τις πρωτοβουλίες των μελών του, θα περιλάμβανε και τα παρακάτω:
α) Η πρωτοβουλία του συναδέλφου μας εκπαιδευτικού ήταν σε γνώση και του διευθυντή, δηλ. την γνώριζα και την ενέκρινα, και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.
β) Στην υλοποίηση των πρωτοβουλιών δεν παραβιάστηκε το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά πραγματοποιήθηκε με διαφορετικό τρόπο.
γ) Οι πρωτοβουλίες αυτές δεν ήταν υπαινικτική κριτική των άλλων συναδέλφων, αλλά μια προσπάθεια διαφορετικής προσέγγισης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
δ) Προσπαθούμε να δούμε τι μπορούμε εμείς να κάνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα για να βελτιώσουμε και να βοηθήσουμε να αλλάξει η πραγματικότητα αυτή.
ε) Δεν θέλουμε να διδάξουμε τίποτε σε κανέναν. Δεν είμαστε σίγουροι ακόμη ότι αυτό που κάναμε είναι καλύτερο, αλλά προσπαθούμε. Είμαστε ανοιχτοί σε κρίσεις και παρατηρήσεις για να τα κάνουμε καλύτερα.
στ) Οι σχέσεις με τους άλλους συναδέλφους δασκάλους δεν διαταράχθηκαν γιατί όλοι ήμασταν ενήμεροι για ό,τι γινόταν στο σχολείο μας. (βλ. Α. Αθανασούλα – Ρέππα, κ.α., «Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική», ΕΑΠ, Πάτρα, 1999, σελ. 154).

Αν και θα’ χεις ήδη κουρασθεί, θα σε παρακαλέσω να προσέξεις τις παρακάτω σκέψεις – απόψεις μου πάνω στο θέμα της «εσωτερικής» εκπαιδευτικής πολιτικής ενός σχολείου και της ανάληψης πρωτοβουλιών για μια διαφορετική προσέγγιση της γνώσης και της εκπαίδευσης, για καινοτόμες δράσεις, για εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος μέσα από προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, ευέλικτης ζώνης και χρήσης νέων τεχνολογιών.

Η επιστολή κλέινει ως εξής :
" Σε καλώ να σκεφθείς σοβαρά όλα τα παραπάνω και στην επόμενη συνεδρίαση του συλλόγου μας να καταθέσεις τις απόψεις σου, να πεις τον πόνο σου για αυτά που συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης και του σχολείου μας, να καταθέσεις τον καλύτερο εαυτό σου στη συζήτηση που θα γίνει μέσα σε ένα πνεύμα αλληλοσεβασμού, αλληλοπεριχώρησης και διάθεσης να κάνουμε τον σύλλογο μας μικρή αγαπητική κοινωνία προσώπων, όπου ο καθένας θα βλέπει τον εαυτό του μέσα από την όψη και τα μάτια του άλλου. Αν κάνουμε τον σύλλογό μας ανθρώπινο και πραγματικό σύλλογο προσώπων, με ανάληψη προσωπικών και συλλογικών πρωτοβουλιών και ευθυνών, θα κατορθώσουμε να μεταφέρουμε το κλίμα του συλλόγου μας σε όλη τη σχολική κοινότητα, στους μαθητές, τους γονείς, σε όλη την τοπική κοινωνία. Εύχομαι και ελπίζω, αν συμφωνείς με τα παραπάνω, να καταφέρουμε και να κάνουμε το σχολείο που ονειρευόμαστε όλοι, ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, ένα σύγχρονο σχολείο της γνώσης, της ελευθερίας, των ίσων ευκαιριών, των νέων τεχνολογιών, της αποδοχής του διαφορετικού, της εναλλακτικής πληροφόρησης, της δημοκρατικής παιδείας, ένα σχολείο που θα υπηρετεί το ανθρώπινο πρόσωπο και όχι την απρόσωπη τεχνοκρατική παγκοσμιοποιημένη κοινωνία.
Σε χαιρετώ και σε περιμένω στην επόμενη συνεδρίαση του συλλόγου μας, για να συζητήσουμε για όλα τα παραπάνω και για τον τρόπο που θα τα υλοποιήσουμε εμείς στο σχολείο μας. "

Φιλικά και συναδελφικά
Ο Διευθυντής του Σχολείου

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Μαυρογιώργος Γ. 1999. Κεφάλαιο 4: Η εκπαιδευτική μονάδα ως φορέας διαμόρφωσης και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής. Στο Α. Αθανασούλα Ρέππα – Μ. Κουτούζης κ.α. «Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική». Πάτρα: ΕΑΠ, σελ. 115-160.


ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Καθηγητής (ΠΕ4) Επιστημονικού Γραμματισμού Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Θεσσαλονίκης
Μεταπτυχιακός φοιτητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης «Σπουδές στην Εκπαίδευση»,
Τηλ.: 6974702549, Email: pananiad@sch.gr

Πηγή:http://e-enosh.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=653

PanagiotisP
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 258
Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008
Ηλικία : 34
Τόπος : Αθήνα

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://web4democracy.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μια δραματική αλήθεια αλλά και μια νότα αισιοδοξίας

Δημοσίευση  thepos Την / Το Σαβ Μαϊος 10, 2008 4:35 pm

Δυστυχώς φίλε Παναγιώτη και φίλοι αυτή είναι η πραγματική εικόνα του δημοσίου τομέα.Όχι επειδή οι κάθε λογής εργαζόμενοι δεν θέλουν ή γιατί δεν μπορούν αλλά γιατί η δικτατορία της μετριότητας και των ηλιθίων που κατακλύζουν τον δημόσιο τομέα προερχόμενοι από την εκάστοτε πολιτική πελατία του αποτυχημένου ουσιαστικά κομματάρχη-υποψηφίου βουλευτή,δεν τους αφήνει.Πολλοί θέλουν αλλά τελικά λίγοι μπορούν να τα καταφέρουν να ξεκολήσουν από την "λάσπη" του μην μας χαλάς την "τάξη" των πραγμάτων που εντέχνως προωθούν τα παραπάνω στοιχεία.Αν τα λόγια δεν πιάσουν περνούν και σε έργα όπως ο σύμβουλος του παραδείγματος.Δεν είναι άσχετο ότι λυσσομανούν κάποιοι να ξαναφέρουν τον επιθεωρητή μια και ο σύμβουλος είναι αυτό που το λέει το όνομα του σύμβουλος.Το παράδειγμα σου είναι ενθαρρυντικό και όχι πεσσιμιστικό γιατί απλούστα ο δάσκαλος αυτός δούλεψε,οι συνάδελφοί του του συμπαραστάθηκαν και συνλειτούργησαν αλλά και οι γονείς της εκεί κοινωνίας ξεβολεύτηκαν και συνεργάστηκαν.Αν αυτό δεν είναι αισιόδοξο τότε τι είναι.Αν ο κύριος αυτός δεν αντιδρούσε θα νόμιζα ότι ζω σε άλλη χώρα.Θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα ξυπνήσουν όλοι και πολλά θα αλλάξουν ως τότε τιμή στους πρωτοπόρους και....πολλή δουλεια για το φόρουμ(χα)

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης